fredag, oktober 12, 2007

Snodd blogg pt.2

Den här var för bra för att lämnas obevandrad. Hittad hos polarn långbräda.


Snurrar hon motsols eller medsols?

Om du tycker motsols domineras du av vänster hjärnhalva, och tvärtom. Jag tyckte först motsols, men helt plötsligt vände hon. Knasigt. Och bara två öl senare dessutom.

Lite brainfacts:
LEFT BRAIN FUNCTIONS

  • uses logic
  • detail oriented
  • facts rule
  • words and language
  • present and past
  • math and science
  • can comprehend
  • knowing
  • acknowledges
  • order/pattern perception
  • knows object name
  • reality based
  • forms strategies
  • practical
  • safe

RIGHT BRAIN FUNCTIONS

  • uses feeling
  • “big picture” oriented
  • imagination rules
  • symbols and images
  • present and future
  • philosophy & religion
  • can “get it” (i.e. meaning)
  • believes
  • appreciates
  • spatial perception
  • knows object function
  • fantasy based
  • presents possibilities
  • impetuous
  • risk taking

7 kommentarer:

lbk sa...

Ingen fara, jag snodde den här:

http://bengtsson.net/?p=1252

Cliff Hanger sa...

Allvarligt talat, jag fattar inte hur det skulle kunna vara motsols. Hela kroppen snurrar ju medsols! Eller har jag missat något? Har glott rätt länge på den där kroppen nu utan att förstå hur det skulle kunna vara motsols. Förklara!

frollen sa...

Cliff-> Jaadu, nu när jag såg den vid fönsteröppning för det här svaret så snurrade hon medurs. Knasigt är det men båda hållen är det, på nåt sätt. Fråga mig inte om du vill ha ett svar på hur.

lbk-> Coolers.

Kim Jong Il sa...

Medurs för mig. Ingen direkt överraskning för mig dock.

yahooodi sa...

Med-leif för mig, inget annat känns rätt.

Pellen sa...

Kan man överhuvudtaget tänka med nåt annat än kuken i det här fallet?

Anonym sa...

Hon leviterar!