Visar inlägg med etikett TV. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett TV. Visa alla inlägg

tisdag, juni 24, 2008

Monumentet

Lägger bara in en blänkare om att nu på söndag visas på teve någonting jag tycker ni borde se, filmen om Klint-Olle.
20:00 på 2.an.
Missa Inte.

fredag, juni 06, 2008

Retrotitt 2

Ja just det, Arne Weise siktades två dar i rad den helgen, verkar som att han bor där i trakterna.
Som överkurs kan även sägas att Sasha (Dan Bäckmans sidekick ni vet) sågs till, men den ser man tydligen jämt på samma ställe.

måndag, september 03, 2007

Järnverk

Jag har ont i hjärnan, dessutom är jag trött som snus, på det så är det kallt också.
Men nån dag snart ska jag blogga.
Promise.
Kan slänga in ett kort på en teckning dotter gjorde för nåt år sen så kan ni fundera över vad hon gillar att titta på på burken. Sådär i väntan på.

måndag, juli 16, 2007

Menlöshet i mörkret

Ok, i natt innan somning så slog jag på dumburken, och fick se, vad som måste vara, det mest tråkiga, det mest dumma, jag sett på bra länge.
TV-sänd BackGammon.
I samma stil som dessa evinnerliga pokerbord, inspelat typ i Las Vegas och miljonsumma i vinstpotten... Bara det att det knappt gick att se vad di gjorde, när di gjorde't och varför. Ok, om man är inbiten BG-spelare, då kanske det kan vara av intresse, men för gemene man (mig) så var det verkligen hur ointressant som helst. Men nu ska väl det bli nästa fluga också, eller är det redan det?
Jäjä, whatever.

söndag, juli 01, 2007

Marsliv pt.2

Ah, gôtt, ser nu att säsong 2 av 'Life On Mars' sätter igång ikväll, bra där (den minnesgoda kan minna sig själv, ni andra kan se min förbryllning här).
Men hur vore det med lite reklam herr/fru SVT? Höll't ju på att missa ju.

söndag, juni 24, 2007

Per Morberg pt.2

Ojdå, Per Morberg har det tydligen hett om öronen (igen), men jag vidhåller min åsikt, han är ju bara för skön och hur grym som helst, precis av di anledningar som Björkman räknar upp.

tisdag, juni 05, 2007

Dagvill

Flippar runt bland kanylerna nu i reklambrytet i Bones, och blir lätt konfynderad, bläddrar upp sidan 601 på text-tv.n, och nog jäsiken såg jag rätt, det är bingolotto på 4.an.
Men det känns inte som lördag (söndag?) idag.. vad är det frågan om, typ?

lördag, juni 02, 2007

Reality tv pt.2

Ok, så jag antar att therunningmankonceptet kommer att låta sig väntas på ett tag till, menar, nu när njursåpan 'bara' var ett rop på hjälp så att säga. Bra gjort dock, Holland - media: 1 - 0.

söndag, maj 27, 2007

Reality tv

Efter att ha ögnat genom artikeln om njursåpan så väntar jag bara på att The Running Man ska börja sändas 'på verkligt'.

lördag, maj 26, 2007

Äntligen Gry

Men vad sjutton har hon på sig?!

fredag, maj 11, 2007

Strykning längs hjässan

Va?
Vad menas? Cykeltuta? etc.
Återigen vatten min kvarn att hr. Luuk övergår mitt förstånd (eller undgår kanske?).
Dessutom, vem översatte och tolkade till berörda upprörda deltagare?

onsdag, april 11, 2007

skorrobin

Rätt nöjd ser jag i tevetablån att jag slipper se Robins av misstag emedan detta "krockar" med Lost.

tisdag, april 03, 2007

Herren pröjsar

En gång för evigheter sen gjorde jag ett kort gästspel på Clock, den därninga gamla hamburgerkedjan ni vet.
Varumärket Clock är tydligen övertaget och ska lansera nåt. Hoppas att det är ett burgarhak, och att baconburgaren finns kvar, alltså den dubbla som var innan di av nån anledning gjorde den enkel. Men antagligen inte.
Med det i minnet kan jag smyga in litet nostalgiklipp:

tisdag, mars 20, 2007

Cheezzzz

Jag blir så trött på folk ibland.
Speciellt tråkiga människor som bara vill ha *
Gå och lägg dig Janne!
-tröttighetslänken-

måndag, mars 19, 2007

It's the Chuck

söndag, mars 18, 2007

Per Morberg

Kul typ att se i Rederiet.
Creepy att se som jägare i afrika eller var han var.
Hur skön snubbe som helst i 'Vad Blir Det För Mat'.

Bra olyckligt avis på hur han bor bara, för att inte tala om köket hans...
Där kan vi snacka kök.

lördag, mars 10, 2007

Schlagerbloggning 6

Vänner, kamrater, anhöriga, närmast sörjande.
Jag missade, tro det eller ej, även finaltjofräsen.
Dock hann jag hem till omröstningsmomentet och kan bara konstatera:
Malmö-rösterna, vad hände? Det ska till att vara malmöiter som ger poäng till årets bluff *vägrar namedroppa*, ni vet vem jag menar.
Jag hänger kvar i kanalen tills "svenska folkets röster" är redovisade, bara så jag vet vars jag har Er...

Schlagerrelaterat

Bara måste dela med mig av Cliff Hangers senaste.
Som jag sa där så hoppades jag att det var det sista, men tji fick jag, slog på teven när jag vaknade och där .. där satt .. nej, jag orkar inte..

måndag, mars 05, 2007

Marsliv

Såg precis sista avsnittet av Life On Mars.
Vad var det för sunkigt slut?
Iofs var serien i sig bra, men.. slutet.. komigenlena liksom.

söndag, mars 04, 2007

Schlagerbloggning 5

pga omständigheter jag inte rådde över så lyckades jag inte se den andra chansen heller.
dvs ingen melodifestivalsrapportering från frollen den här veckan heller.