söndag, oktober 14, 2007

Nysvenska

Idag var jag, X och dotter hos barnets mormor som bjöd på fika pga av närstundande fölsedag för densamma. Jag fick ordna om kanalerna på teven så att di hamnade på rätt ställe, nånting ska man väl göra för fikat..
Men nu var det ju inte det jag ville ha sagt utan mer en lustifikationskonversation.
Kort sagt:
Mormodern"Jag ska få en gammal teve"
X : "En teve? Vad ska du med den? Ni har ju"
Mormodern: "Ja, men en begagnad teve, en sån internet-teve"

Damen menade alltså en dator.... ja, det var roligare där än försöknedskrivet här kanske.
Men jag tyckte det var/är roligt iaf, då får man även komma ihåg att mormodern faktiskt t o m har jobbat med datorer, jag menar sååå gammal är hon inte.

3 kommentarer:

yahooodi sa...

*HEHE*
Hur kommer man på såna egna grejer..?

Anonym sa...

som min mor som kallar jukebox för musikapparat.

Anonym sa...

försöker förresten lära henne att lite tufft säga "jag får googla det sen" lite nu och då, även om hon inte vet vad googla är...