Visar inlägg med etikett Tilltänk. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Tilltänk. Visa alla inlägg

tisdag, juni 30, 2009

9630 Undring

Vars bubblan tog Jordnötsbågarna vägen?
Ser ju bara Jordnötsringar i affärerna nuförtiden.

måndag, december 22, 2008

Finns det

några snälla barn här som mot förmodan inte har spotify än?
Kan ha en invit eller två över nämligen.

söndag, september 07, 2008

897 Undring

Nu behöver jag all Er tankeverksamhet för att knäcka dagens bildgåta.
Jag, Panzer och Syster Jill vred våra hjärnor i spagat i förundran och knepskap när tolkning förgäves försöktes göras över denna bild:

måndag, augusti 11, 2008

S08

Tänkte jag skulle återge lite semesterminnen.
Tänkte att det kanske skulle kunna vara kul för Er.
Nåt litet då och då.
Fixar till en liten etikett vid namn S08 så ni kan hitta rätt om det är nåt ni vill se mer av senare.
Deal?
Deal. Inget kronologiskt och kanske inte ens logiskt, men ändå.
Det kan dyka upp ett när ni minst anar det, så håll tummarna nu.
Tjoflöjt.

fredag, februari 08, 2008

Begrundning

Imorse var Lill-Babs och jag och fikade frukost på café, där lågo det DN.ar och självfallet måste man ju läsa kontaktannonserna, en i synnerhet tilldrog sig vår uppmärksamhet, den stöttes och blöttes mycket, jag tänkte jag skulle delge er den, kom gärna med inputs som kan sprida ljus över specifikationerna nämnda och om det har betydelse för resmålet:

torsdag, januari 17, 2008

Grått ute grått inne

...grått i hår och grått i sinne.
Igår ryckte Lill-Babs av mig ett hårstrå, det hon visade fram mig var vitt och tjockt, liknade mer en fiskelina, så tills bevisat motsatsen så vidhåller jag att det var just det och inte ett mina hårstrån.
Sådeså.

söndag, oktober 14, 2007

Piece of potato

Har köpt mig en påse chips (estrellas grillvariant) bra jäla gott det.
Vanligtvis är jag ju mer en ostbågsman, men ibland är det bra gott med chips.
Som nu.
mmmm.... grillchips...*smask*

söndag, september 30, 2007

Radhusbiff

: är ett uttryck man inte hör så ofta nuförtiden.

lördag, september 15, 2007

Skalstege

Hur kändis på en skala är nån egentligen om man i rubriken bara benämns "Sångerskan", och i blänkaringressen "Svenska stjärnan"? Detta alltså inte när det handlar om diverse obskyra brott männ'skan kanske ska ha begått och man då inte nämner snubben/snubban vid namn, för i det här fallet förekommer ju faktiskt namn och bild i artikeln.







Inget ont om Bebban alltså, utan mer en allmän undran.

tisdag, juli 24, 2007

Öla mig

Är det så att det ser ut som om ölhävning är på G så glöm inte frollen, han kan vara törstig...

måndag, juni 18, 2007

7618 Undring

Vem, kan man undra, stod en dag bland nerplockade böcker och husgeråd och funderade på vad han skulle frakta det i och kom på banankartonger.
Vem, kan man undra, såg detta och spridde det vidare som en farsot ut i landets ändar.
Går även, t ex, tysken, ryssen och fransmannen till affär'n och frågar efter banankartonger när det är dags att flytta?

onsdag, maj 30, 2007

7530 Undring

Varför kostar ett paket vanliga blå camel 44 spänn, medans blå camel 100's, dvs di längre, bara kostar 40 bagis?

torsdag, maj 10, 2007

PPK

På pin kiv. Pin kiv... det ser ju inte riktigt klokt ut, b-uttryck som låter lika löjligt som det ser ut.

fredag, mars 30, 2007

I nådens år

Undrar vem som kom på den brilljanta idén att sätta året till nåt helgalet under tiden som outlooken hämtar mail.

fredag, mars 09, 2007

739 Undring

Är det så att om man, tex, värmer en matbit i micron längre än gången innan, att det håller sig varmt längre, eller blir det kallt lika fort oavsett?

måndag, januari 29, 2007

Hänger utanför

Hej alla modeoraklar som läser här.
Vad är grejjen nu egentligen?
Är det så att skjortan ska "hänga utanför"?
Och isåfall varför.

ps. jag har bara ett par vita tubsockor kvar.

torsdag, januari 25, 2007

Cheezekrooks

Ibland är det ju förjäla gott med ostbågar (olw.s såklart)
Jag är inne i en sån period just nu, men förtillfället har jag inga så kalla mig abstinensfylld.
Jobbigt läge.
By the way:
Vad är det för knostigt folk egentligen som kallar dom för OSTKROKAR?

fredag, januari 12, 2007

7112 Undring

Varför är det så mycket bröd kvar i slutet av hamburgaren?

söndag, december 10, 2006

Märkligt aka lucka tio

Kan nån för klara.
Jag är ok med (inte förtjust snarare tvärsom men jag fattar) när 3 började sin reklam för ett par år sen med sina "I 3 whatever" , det funkade iaf att säga (I three whatever).
Men hur faen har SonyEricsson tänk med sin reklam?
"Jag knasig symbol vadsom"
Bara undrar.

And now : lucka tio.
(hade ingen aning om vad jag skulle ta så ni får ta det som ges om det vills has)

lördag, december 02, 2006

Ett par aka lucka två

"Ett par dagar" , "ett par ord" , betyder väl mer sällan två utan mer tre - fyra och i det senare fallet en hel harang?
Som medvikt kan jag nämna den uråldriga frågan om varför det heter ett par byxor/kalsonger/ etc när man endast pekar på en enhet .
Ett par strumpor, är ju logiskt då det är två stycken enheter.

Att googla kan förstöra nöjet.

Lucka två