Kökskoll
Har du missat det så driver jag numera även en matblogg, Killar med kökskoll kallar jag den och ni hittar den på http://smaska.blogspot.com. Välbekomme.
Har du missat det så driver jag numera även en matblogg, Killar med kökskoll kallar jag den och ni hittar den på http://smaska.blogspot.com. Välbekomme.
vid pennan satt
frollen
ca
16:14
0
har tyckt till
Tjaba. I afton bakades det lussegrejsimojser.
Ta en titt bakom Lucka Åtta.
vid pennan satt
frollen
ca
21:31
0
har tyckt till
Igår firade jag och Panzer ett år.
Det gjordes enkelt medelst ett litet libanesrestaurangbesök.
Drog nåt slags avsmakningsmeny. Massa mezze och grillmix.
Mycket mat blev det och mycket gott var det.
Mest förvånande var när magdansöskan gled in.
Visst, hade ju sett på hemsidan innan att det fanns men då trodde man att det var kanske till nån större bokning, typ, sån special order. Men nej då.
Frågan som uppstod då: hur betes? Råglo, äta och snegla, äta och låtsas som inget? När sen hon dansade precis vid bordet vårat blev det ju ännu mer "bizarrt".
Ja, jag vet inte. Men visst, trevlig oväntad händelse som jag tror vi klarade av rätt bra ändå.
Och maten var löjligt god.
Med detta sagt så har vi nu Lucka Sju.
vid pennan satt
frollen
ca
11:00
1 har tyckt till
Ja, det bidde ingen frodag, tiden och bandbredden räckte helt enkelt inte till.
I fredags var det kurs med spurt mest hela dagen, efter den var det stadsfärd och grönan för ett bevittnande av Moneybrother på stora scen.
Lördagen gick åt till kick-off, blablabla med italiensk buffé och för lite öl.
Söndagen försvann i ett dis.
Såkandetgå.
vid pennan satt
frollen
ca
11:38
0
har tyckt till
gjorde jag som del av dagens frukost, inte illa, inte illa, smakade som jag kom ihåg, och då var det ändå... bra många år sen jag sist åt'et.
Ägg, mjölk (uns salt uns socker) - vispa ihop, doppa bröd i, stek brödet i smörd stekpanna tills önskad yta uppnåtts, socker+kanelblandning vänds sedan brödet i, ät.
Inte omöjligt att det blir stående inslag på ledigsöndagsfrukostmenyn.
vid pennan satt
frollen
ca
19:13
0
har tyckt till
Under en smålandsvistelse passades pås att titta till en relativt berömd korvkiosk*, dock tror jag inte att di sålde korv där(?), men hamburgare åts det iaf.
Med bestämdhet vet jag att det inte fanns Pucko där heller, det sög ju lite.
Vid kiosken hängde traktens fyra ungdomar, vi såg dom första vändan där, sen åkte vi vidare mot annan lokalitet men återvände nån timme senare, då dök ungdomarna upp igen (medelst medåkning i en volvo240) och hängde vid kiosken ett tag till, sen gick dom, det var under tiden vi smaskade burgare.
Nåväl, vi åkte sen vidare, svängde runt hörnet och passerade en pizzeria, och vilka satt där om inte våra unga vänner... Det är nog livet i en småhåla.
*Nu får ni komma med gissningar om vilken tjorre det handlar om, här är en bild på'n:
vid pennan satt
frollen
ca
23:43
2
har tyckt till
Nu med hallonsylt
Här hittar du del ett
vid pennan satt
frollen
ca
00:24
0
har tyckt till
Imorse var Lill-Babs och jag och fikade frukost på café, där lågo det DN.ar och självfallet måste man ju läsa kontaktannonserna, en i synnerhet tilldrog sig vår uppmärksamhet, den stöttes och blöttes mycket, jag tänkte jag skulle delge er den, kom gärna med inputs som kan sprida ljus över specifikationerna nämnda och om det har betydelse för resmålet:
Igår när jag vi var och handlade, min offspring och jag, så kunde jag inte hålla mig från att slänga ner ett dubbelpaket semlor i korgen också.
Nu har jag ju faktiskt gått och trängtat efter detta bakverk länge nog tänkte jag.
Trots att det varken var tisdag.
Dotro mi, som jag har försökt uppfostra enligt släktens alla konster och regler blevo smått förskräckt och ville promt att jag skulle lägga tillbaks dom, men jag gav mig inte.
Benhård.
Väl hemma och efter maten så frågade jag om hon ändå inte ville ha en semla, hon mumlade om fettisdagen men jag såg att även hon vacklade, så jag frågade lite mer, och till slut tog vi varsin.
Tyvärr var brödet degigt, men som tur var fick jag ingen grädde på näsan, därför kan jag nog faktiskt säga att jag egentligen inte har ätit nån semla ännu, för det är bara när nosen blir fläckad som man verkligen har.
Så nästa blir inte samma märke kan jag säga, tror det blir en konditorisemla då.
vid pennan satt
frollen
ca
16:12
2
har tyckt till
Ja, nu är det snart högtiden barn och traditörer längar efter.
Samla släkten runt julbordet och frossa för att därefter eller innan frossa i hårt inslagna presanger. Med det sagt vill jag bara påminna om att det börjar bli dags att förbereda det ätliga. Tips om vad som finns var och hur man kan använda det finns bakom dagens lucka.
Frollen säger extra hej till Assar, men ni kan alla, om ni vill, få kika bakom lucka 16.
Bonuslucka:
Men måste bara tipsa om Marabous chokladkaka, version NonStop.
Riktigt smarrig. Smakar som man kan tänka sig.
vid pennan satt
frollen
ca
11:26
7
har tyckt till
Etiketter: Mat
Men jag blir så trött, antagligen inte tröttare än Johan T Lindwall verkar vara, men ändock trött.
Idag är det en artikel om Ulf "Storebror" Larsson, vad kan den handla om då undrar ni.
Jo, hans tapp av vikt (och vänner).. Alltså ursäkta, men.. har vi inte redan läst om det både en och åttisju gånger tidigare de senaste , ja vad blir det, två åren typ?
Fast.. kanske JTL var på rivieran då..
Just ja, tänkte härmed lägga in en liten flagg för Donkens nya drive bejkånblus, den var banne mig inte god. Ok den gick ner, men mer var det inte, knappt nån bejkån och nä, den var ingen kopp te.
Dansk bejkånbörjare... skicka tillbaks över floden.
Ge mig en yankeesk any day.
Har köpt mig en påse chips (estrellas grillvariant) bra jäla gott det.
Vanligtvis är jag ju mer en ostbågsman, men ibland är det bra gott med chips.
Som nu.
mmmm.... grillchips...*smask*
vid pennan satt
frollen
ca
20:23
1 har tyckt till
: är ett uttryck man inte hör så ofta nuförtiden.
vid pennan satt
frollen
ca
15:14
1 har tyckt till
Innebär att på jobbet kryllar av jobbiga illaluktande gäster som inte kan göra av med pengarna fort nog, ett sjuhedrande växlande och banditspelande, inte är di speciellt glada heller, jäla skurtar.
Drar verkligen ner humöret på bloggskrivaren också, inte kul att vara bland dom i nära 12 timmar.. så nu är jag trött och sne och röksugen som få.
Orkar inte laga nån mat (inte ens mikrokäket jag köpte), tur att jag köpte smågodis också, sånt behövs, tror tantaloerna är nån sorts aliens som besitter förmåga att sänka blodsockerhalten i min kropp bara genom att tänka på det.
Gah.
Men i morgon drar jag till Hudik och kollar bra musik och dricker öl, det är jag tammebubblan värd!
vid pennan satt
frollen
ca
20:15
0
har tyckt till