Visar inlägg med etikett LB. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett LB. Visa alla inlägg

fredag, juli 04, 2008

Fita

Frodag igen, missade tydligen förra veckan men det var det ingen som märkte, kanske mest för att ingen läser här så ofta, and I can't blame you, det händer inte mycket här inte.
MEN.
Som sagt. En strålande duett denna solstrålande dag, en av Lill-Babs favvolåtar;
Lita Ford och Ozzy Osbourne med "Close My Eyes Forever", varsågoda:

lördag, mars 22, 2008

LF med LB

Ja, gårdagen kickade ju igång med en video, därefter begav frollen sig till jobb.
När frollen slutade dök Lill-Babs upp och undrade om det var hungrigt, så en öl och nånting till på det lokala stamhaket blev det.
Impulsivt därefter drogo vi ner till den lokala bowlinghallen för att se om det möjligtvis funnes en ledig bana för oss att försöka få ner några käglor på.
Och det fanns det.
Om man säger såhär, det gick ju inte bra, men det gick iaf värre för vissa andra, och det får man ju vara glad över, ety kanske det finns en liten, liten tävlingsmänniska även i frollen.
Men frollen är även stor i sina tillkortokommanden, därför är det utan skam jag lägger ut resultatlappen för er att begrunda och göra er lustiga över, jag bjuder på det, det är ju påsk..

fredag, februari 08, 2008

Begrundning

Imorse var Lill-Babs och jag och fikade frukost på café, där lågo det DN.ar och självfallet måste man ju läsa kontaktannonserna, en i synnerhet tilldrog sig vår uppmärksamhet, den stöttes och blöttes mycket, jag tänkte jag skulle delge er den, kom gärna med inputs som kan sprida ljus över specifikationerna nämnda och om det har betydelse för resmålet:

Fjällen

Imorgon lördag drar släkten Lill-Babs mot skidbackarna, så jag passar på att dedikera dagens frolldagsmelodititt till henne och säger 'Ha en trevlig vecka och bryt ingenting!', här kommer veckans fredagsvideo:
Markoolio med "Vi Drar Till Fjällen", varsågoda:

torsdag, januari 17, 2008

Grått ute grått inne

...grått i hår och grått i sinne.
Igår ryckte Lill-Babs av mig ett hårstrå, det hon visade fram mig var vitt och tjockt, liknade mer en fiskelina, så tills bevisat motsatsen så vidhåller jag att det var just det och inte ett mina hårstrån.
Sådeså.

fredag, januari 04, 2008

Frad to the frone

Jajälar, höll på att glömma att det var fredag ända till Lill-Babs ringde och nämnde nåt om att nån Sven-Ingvars-låt egentligen är en Mitt Sommarlov-uppsats skriven av en ung Peter Birro nån gång på 70-talet, so without further ado I give you en redig rökare:
George Thorogood & the Destroyers med "Bad To The Bone", varsågoda:

tisdag, januari 01, 2008

Nytt men samma

Jamen, gott nytt på er allihop, frollen lyckades ju bli riktigt sänkt på sin bemärkelsedag, och det höll i sig över nyårsskiftet också. Så det var väl sådär roligt liksom.
Så gårdagen spenderades hemma, Lill-Babs kom förbi en sväng med lite rester från sitt julbord, jag blir lika förvånad varje gång hon gör det, med tanke på hennes stora familj menar jag, men det är väl lätt att göra för mycket mat då kan tro.
Det där med matöverlämningen börjar bli lite av en tradition, hon kommer förbi, vi sätter i oss lite palt och skinka, kålpudding och gummipotatisar, delar på en flaska Jäger och går sen ut och skrämmer barn.
Men som sagt, frollen var ju lite under isen, så det sistnämnda fick hon göra själv i år.