Visar inlägg med etikett Video. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Video. Visa alla inlägg

onsdag, februari 24, 2010

Inläggschock

Jag lever, men bloggar sällan till aldrig.
Under jul, födelsedag och nyår besöktes Indien. Värmen och stränderna och folket och allt var hur bra som helst. Dit vill jag igen.
Straxt efter hemkomst gick jag ut på praktik, där är jag än, totalt 8 veckor kommer jag att ha varit ute när det nästnästa vecka är dags att sätta sig i skolbänken igen, vilket inte ses fram emot.
Nu har jag fått blodad tand och vill ut och jobba igen, dessutom börjar pengakontot sina...
Men i början av juli är det slut, får hoppas att det går lika fort dit som det här året hittills har gjort.
Finns det intresse så bloggas senare nångång.
Lämnar med ett klipp från Deadboltkonserten, hare kanin där ute sålänge.

Deadbolt med "You Don't Scare Me", varsågoda:

fredag, december 04, 2009

Stah

Ah, Deadbolt var riktigt föjäla bra.
Riktigt jäla bra var också förbandet Satan Takes A Holiday (går att lyss te på MySpace och Spotify) och, vi kör ett nummer här också, "Missy", varsågoda:


Bidde tom en frodag av det, hepp.

söndag, november 29, 2009

Deadbolt

The scariest band in the world.
Ikväll.
Live på Pluto.
Jag är där.
Yeah!

torsdag, oktober 15, 2009

Lite musik på det

Bara för att jag kan.
Ghoultown med "Under The Phantom Moon", varsågoda;

tisdag, september 01, 2009

Uppsagd

Så har man blivit uppsagd från jobbet nu då.
Känns bra på sätt och vis, man har ju velat komma därifrån länge och jag har ju redan innan tagit några stapplande steg iom studierna.
Jäddra knepig ny arbetsgivare/ägare vi fått, känns som att han har gett sig den på att köra slut på sundbybergsfilialen totalt.
Jälit glad att jag började plugga och har sluppit (kommer att slippa resten av) cirkusen som snurrat på jobbet.
Jäligt glad.

Johnny Paycheck får avsluta inlägget med (bästa utstyrseln)Dead Kennedys får avsluta (eftersom Paychecks bidde struken ur youtube); 'Take This Job And Shove It'

fredag, augusti 28, 2009

Foundtrack

Ikväll blir det grönan. Hoppas på väder, gott sådant.
Ska bli konsert då.
Så vi frodagar väl en låt med bandet som ska spela.
Mina damer och herrar, "Flipside" med The Soundtrack of our lives, varsågoda:

onsdag, juli 29, 2009

Tsbitw

Deadbolt!
Till Stockholm!
I November!
Wo-ho!
Fantarom om di ställer in igen!

söndag, juli 05, 2009

Madness

Just nu lirar Madness på Roskilde.
Det suger att jag inte är där.
Dels därför, dels är ju Panzer där.
Jag får poppa här hemma istället.

onsdag, juli 01, 2009

Foffin

Firar sommarlovsstarten med att fira premiär för riktig video med Coffinshakers, som jag aldrig lyckas se live... än så länge.., jag gört till en frodag idag, det är det värt, så här och nu:
"Last Night Down By The Grave" med Coffinshakers, varsågoda:

onsdag, juni 03, 2009

Onsdagsröj

Eller inte,
men för att bryta trenden så tänkte jag lägga in ett klipp här.
Framfört av vår fd reklamnisse på den tiden gamla jobbet fortfarande var statligt ägt, numer är det nygamla ägare igen.
Ingen ordning på nånting.
Men Magnus Olsson är ändå Magnus Olsson, så varsågoda:

onsdag, april 15, 2009

Grymt cirkusbesök

Tillsammans med Caj och alla andra igår på Cirkus...
Fytheshit, så bra det var.
Magiskt? Ja, varför inte det ordet, det passar.
Det tyckte nog Caj också. Med all rätt.
Borde skriva mer om konserten, men.. var man inte där går det inte att återge, eller så.
Hittade ett klipp från nån annan som var där, bjuder på det lilla:

lördag, april 11, 2009

Faj

Fuskfrodagar lite med Caj Karlsson och Linda Ström med "Håll Om Mig".
Skitbra. Helt enkelt.

tisdag, december 09, 2008

L9

Som ni kanske har märkt har jag inte frodagat på ett tag.
Vet inte riktigt, men det var väl mest kanske ett sätt att visa att jag fortfarande fanns till eftersom själva bloggandet var sådär på lågvarv så att säga.
Men vem vet, kanske jag återupptar den nån frodag inom kort.
Till dess, här är Lucka Nio.

onsdag, november 26, 2008

Caviar Pizza

''ge mig några nya droger
jag har prövat allt som finns
ja, utom den förbannade
sport- och fritidssektorn
du vet vad jag menar''

Ett klipp från den första AFR-konserten jag var på, glada hudik -06,
då jag upptäckte hur jäkla skickliga gubbarna är och hur jäkla bra det är:

onsdag, november 05, 2008

170

Idag är det onsdag, jag är inne på min 170:nde rökfria dag.
Det känns bra.
På fredag är det konsertdags, min Panzer och jag ser ni då på Nalen, ompandes til vi dør, i takt till Kaizers Orchestra.

Denna dagen till ära får ni här även låten "170" av och med Kaizer-pojkarna, varsågoda:

fredag, oktober 31, 2008

Fargoyles

Frodagar inte Halloween med varken Misfits eller Creepshow.
Kör istället nåt annat trevligt.
Nekromantix med "Gargoyles Over Copenhagen", varsågoda:

söndag, oktober 26, 2008

Fump

Frodag!
En videosnutt jag först såg antingen i Rockrullen eller Nattsudd... jäjä sa-ma.
Spana klippet, sen konditionsträna.
The Flamingos med "Jump Children", hållihatten:

söndag, oktober 19, 2008

Falentin

Fullt upp med ditt och datt som vanligt, frodag en söndag, är jag gäl'n?
Nåja, se det som ett livstecken, veckorna bara rullar på, hänger inte med riktigt.
Men nu låten som lite sammanfattar helgen,
Florence Valentin med "Sommaren Kvar I Mitt Blod", varsågoda:

fredag, oktober 10, 2008

Fasybeat

Fredalalamorgon, personalmöte på g, sen jobba till nattning, inte så helgigt direkt.
Men ändock!
Ska inte förstöra Er frodagskänsla, så jag ger Er
The Easybeats med "Friday On My Mind", varsågoda:

lördag, oktober 04, 2008

Fock

Ska precis iväg till jobb, men frodagar iväg en liten åttiotalsdänga innan dess,
Helix med "Rock You", varsågoda: