Hammalahammala
Ge mig ett vettigt jobb nu.
Gärna en elektrikerlärlingstjänst så en kan komma igång att koppla ordentligt snart.
Tack.
Ge mig ett vettigt jobb nu.
Gärna en elektrikerlärlingstjänst så en kan komma igång att koppla ordentligt snart.
Tack.
vid pennan satt
frollen
ca
12:01
0
har tyckt till
Etiketter: Allmänt
Jag lever, men bloggar sällan till aldrig.
Under jul, födelsedag och nyår besöktes Indien. Värmen och stränderna och folket och allt var hur bra som helst. Dit vill jag igen.
Straxt efter hemkomst gick jag ut på praktik, där är jag än, totalt 8 veckor kommer jag att ha varit ute när det nästnästa vecka är dags att sätta sig i skolbänken igen, vilket inte ses fram emot.
Nu har jag fått blodad tand och vill ut och jobba igen, dessutom börjar pengakontot sina...
Men i början av juli är det slut, får hoppas att det går lika fort dit som det här året hittills har gjort.
Finns det intresse så bloggas senare nångång.
Lämnar med ett klipp från Deadboltkonserten, hare kanin där ute sålänge.
Deadbolt med "You Don't Scare Me", varsågoda:
I morse var jag och
vid pennan satt
frollen
ca
12:07
0
har tyckt till
Etiketter: Allmänt
Har du missat det så driver jag numera även en matblogg, Killar med kökskoll kallar jag den och ni hittar den på http://smaska.blogspot.com. Välbekomme.
vid pennan satt
frollen
ca
16:14
0
har tyckt till
Så har man blivit uppsagd från jobbet nu då.
Känns bra på sätt och vis, man har ju velat komma därifrån länge och jag har ju redan innan tagit några stapplande steg iom studierna.
Jäddra knepig ny arbetsgivare/ägare vi fått, känns som att han har gett sig den på att köra slut på sundbybergsfilialen totalt.
Jälit glad att jag började plugga och har sluppit (kommer att slippa resten av) cirkusen som snurrat på jobbet.
Jäligt glad.Johnny Paycheck får avsluta inlägget med (bästa utstyrseln)Dead Kennedys får avsluta (eftersom Paychecks bidde struken ur youtube); 'Take This Job And Shove It'
vid pennan satt
frollen
ca
14:35
3
har tyckt till
Ikväll blir det grönan. Hoppas på väder, gott sådant.
Ska bli konsert då.
Så vi frodagar väl en låt med bandet som ska spela.
Mina damer och herrar, "Flipside" med The Soundtrack of our lives, varsågoda:
vid pennan satt
frollen
ca
11:13
0
har tyckt till
Ja, rubriken antyder nya betyg.
Fick oväntat VG i elektroniken och ett helt klart skönt G i ElläraB, ämnena vi körde innan sommaruppehållet.
Trodde allvarligt talat att det skulle vara två rungande IG där men, man kunde tydligen mer än man trodde.
Jag är nöjd.
På måndag blir det snack med med lärarn om dagens avtentning och slutbetyg i Trefas.
Känns iaf som att det bör gå vägen där.
Vi får se.
vid pennan satt
frollen
ca
16:22
2
har tyckt till
Idag kommer Panzer hem.
Det gillas av frollen.
vid pennan satt
frollen
ca
12:01
0
har tyckt till
Etiketter: Allmänt
Firar sommarlovsstarten med att fira premiär för riktig video med Coffinshakers, som jag aldrig lyckas se live... än så länge.., jag gört till en frodag idag, det är det värt, så här och nu:
"Last Night Down By The Grave" med Coffinshakers, varsågoda:
Tentade av ett ämne igår och ett annat idag.
Nu fås det vara ledigt i ca tre veckor.
Får se då hur dessa tentor gick, risk för att illa är svaret, men det märks.
vid pennan satt
frollen
ca
15:04
0
har tyckt till
Betyg igen: MVG i ett och VG i ett annat.
Men nästa veckas två avtentningar blir spännande att se om det funkar lika samma, där är jag helt ok med att kanske kunna få erhålla G.
(iofs är jag nöjd med G överlag, men du vet vad jag menar)
Nu: försöka pluggamera.
Bra att ha nåt att göra när det är väder....
vid pennan satt
frollen
ca
09:50
1 har tyckt till
Eller inte,
men för att bryta trenden så tänkte jag lägga in ett klipp här.
Framfört av vår fd reklamnisse på den tiden gamla jobbet fortfarande var statligt ägt, numer är det nygamla ägare igen.
Ingen ordning på nånting.
Men Magnus Olsson är ändå Magnus Olsson, så varsågoda:
Nytt slutbetyg idag då:
Ämnet elarbetsmiljöochsäkerhet landade på ett MVG.
Dugerla.
Förövrigt levs det.
vid pennan satt
frollen
ca
16:56
2
har tyckt till
Såja, nu börjar betygen lugna ner sig lite, fick slutbetyget i Ellära A idag,
resultat: VG
Fortfarande nöjd, bara jag får G så räcker det ju faktiskt.
vid pennan satt
frollen
ca
15:29
0
har tyckt till
Betygsuppdatering:
Slutbetyg i matten: MVG.
Än så länge går det bra.
vid pennan satt
frollen
ca
10:27
0
har tyckt till
Jepp, idag är det årsjubileum på att inte ha rökt för frollen, om man räknar 365 dagar som ett år dvs, och det gör vi väl?
vid pennan satt
frollen
ca
16:07
3
har tyckt till
Etiketter: Allmänt
Över en månad sen nåt skriftades.
Men bör väl tala om att jag lever, emellanåt är jag där nät inte finns (undanflykt).
Skolan går jag fortfarande i, nu snart dags för nya ämnen, återkommer kanske snart med betygsblogg.
Basånivet.
vid pennan satt
frollen
ca
09:07
0
har tyckt till
Etiketter: Allmänt
Tillsammans med Caj och alla andra igår på Cirkus...
Fytheshit, så bra det var.
Magiskt? Ja, varför inte det ordet, det passar.
Det tyckte nog Caj också. Med all rätt.
Borde skriva mer om konserten, men.. var man inte där går det inte att återge, eller så.
Hittade ett klipp från nån annan som var där, bjuder på det lilla:
vid pennan satt
frollen
ca
21:28
0
har tyckt till