Visar inlägg med etikett Nyhets. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Nyhets. Visa alla inlägg

söndag, november 16, 2008

Meljbomning

Bör nästan uppmärksammas, brådis att få ut 'nyheten'?
Skärmdumpar expressen annars blir det kanske helt fel senare:

lördag, november 08, 2008

Dagens bild

Måste nästan vara den här.

måndag, augusti 25, 2008

Nyhetsning

Länge sen jag nyhetsade, men nu måste jag nästan *artikelklick*

"osäker på anledningen"
"tror inte ... för något allvarligare brott"
"nog mer åt stöldhållet"
"Vi står i nära kontakt med dem"

Ja, verkar ju vara en jättenära kontakt när di inte ens vet anledningen till'et...


edit: Andra blaskan hade tydligen pratat med nån som vet nåt, då vet man. *artikelklickigen*

tisdag, maj 13, 2008

Glassreklam

Vad är grejen med 'Älska din isjbörn'? Reklamskylten som sitter i t-banetågen nu?








Förklarnung bitte.

fredag, maj 09, 2008

Doppelganger

E're bara jag som tycker att Fritzl och Staffan Westerberg är bra lika?

måndag, april 21, 2008

VD Blues

Tydligen så gillade inte vår Capo di tutti capi att ett fruntimmer skulle in och granska lite hur storföretaget sköttes, så han sa tydligen upp sig.
Spännande, får se vad det blir som tar över hans plats nu och om det kommer märkas överhuvudtaget på knegfronten.

fredag, februari 08, 2008

Begrundning

Imorse var Lill-Babs och jag och fikade frukost på café, där lågo det DN.ar och självfallet måste man ju läsa kontaktannonserna, en i synnerhet tilldrog sig vår uppmärksamhet, den stöttes och blöttes mycket, jag tänkte jag skulle delge er den, kom gärna med inputs som kan sprida ljus över specifikationerna nämnda och om det har betydelse för resmålet:

fredag, januari 04, 2008

Dagens grattis

.. går alla gånger till mr Ulf L, detta pga hans nyfunna gladhet, se bara på den gamle spjuvern så glad han är.

onsdag, november 28, 2007

SKAP

Passar på att säga grattis och det var på tiden till Anders F Rönnblom som i går äntligen tilldelades ett SKAP-stipendie för förtjänstfull insats som upphovsman.

I övrigt har det inte hänt nåt.

torsdag, november 22, 2007

Snygg rubbe

Subtil och bra rubrik hos aftonbladet. Mer sånt.

söndag, november 18, 2007

Vakna Lindwall

Men jag blir så trött, antagligen inte tröttare än Johan T Lindwall verkar vara, men ändock trött.
Idag är det en artikel om Ulf "Storebror" Larsson, vad kan den handla om då undrar ni.
Jo, hans tapp av vikt (och vänner).. Alltså ursäkta, men.. har vi inte redan läst om det både en och åttisju gånger tidigare de senaste , ja vad blir det, två åren typ?
Fast.. kanske JTL var på rivieran då..

Norrmän... och talesätt

Hur är det man säger nu igen?
"Där förståndet tar slut tar gps.en vid" skulle man kanske kunna säga i det fallet.

fredag, november 09, 2007

McBesviken

Just ja, tänkte härmed lägga in en liten flagg för Donkens nya drive bejkånblus, den var banne mig inte god. Ok den gick ner, men mer var det inte, knappt nån bejkån och nä, den var ingen kopp te.
Dansk bejkånbörjare... skicka tillbaks över floden.
Ge mig en yankeesk any day.

lördag, september 15, 2007

Skalstege

Hur kändis på en skala är nån egentligen om man i rubriken bara benämns "Sångerskan", och i blänkaringressen "Svenska stjärnan"? Detta alltså inte när det handlar om diverse obskyra brott männ'skan kanske ska ha begått och man då inte nämner snubben/snubban vid namn, för i det här fallet förekommer ju faktiskt namn och bild i artikeln.







Inget ont om Bebban alltså, utan mer en allmän undran.

tisdag, september 04, 2007

Endumen

läste Mensgodis..

fredag, augusti 24, 2007

Dagens citat

blir en copy/paste i form av bild:

fredag, augusti 10, 2007

För mjäll

Det finns en marknad för allt tydligen.












PrintScrn.at ur expressen.se

onsdag, augusti 08, 2007

På loftet

Finns det tydligen tomtar, iaf på Harrods, ok att sommarn har varit lite sisådär vädermässigt men att julskylta nu är väl ändå att ta i.

tisdag, juni 26, 2007

Dagens Miss Universum

Ja, helt klart går väl dagens kandidat-till-Miss Universum-titel till grabben med prutthumor i Aftonbladet.

Skottpengar

Den mest självklara rubriken på artikleln borde väl ändå vara License to kilt ?
Inte för att jag vet hur, men visst är det bra att hålla extra koll så utrotningshotade djur inte dör olagenligt för att bli till dekorationer av olika slag.