Visar inlägg med etikett Film. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Film. Visa alla inlägg

tisdag, februari 12, 2008

Purple Rain

Jepp, nummer fyra i vinyleriet bidde också ett soundtrack, nämnligen Purple Rain, med lillkillen Prince. Den såg frollen på bio en födelsedag för ungefär hundra år sen. Totalsåld på musiken direkt, och den håller banne mig än. Att filmen sen även innehöll diverse ögonfägnad grande gjorde ju inte saken obraigare.
Då kör vi låtlistan här då:

  1. Let's Go Crazy
  2. Take Me With U
  3. The Beautiful Ones
  4. Computer Blue
  5. Darling Nikki
  6. When Doves Cry
  7. I Would Die 4 U
  8. Baby I'm A Star
  9. Purple Rain

måndag, februari 11, 2008

Streets of Fire

Jag har ju helt kommit av mig gällande Vinyl-etiketten.
Men jag har åstadkommit två till sen sist (nu får ni en, sen efter jobbet inatt får ni den andra)

Den tredje skivan blev det underbara soundtracket till überfilmen Streets Of Fire.
Låtlista:

  1. Fire Inc - Nowhere Fast
  2. Marilyn Martin - Sorcerer
  3. The Fixx - Deeper And Deeper
  4. Greg Phillinganes - Countdown To love
  5. The Blasters - One Bad Stud
  6. Fire Inc - Tonight Is What It Means To Be Young
  7. Maria McKee - Never Be You
  8. Dan Hartman - I Can Dream About You
  9. Ry Cooder - Hold That Snake
  10. The Blasters - Blue Shadows
Får ni chansen så köp plattan/se filmen, men mest köp plattan, skitbra helt enkelt.

lördag, augusti 18, 2007

Ett öga trött

Kan den där förbenade filmen Ett Öga Rött ha premiär snart så jag slipper den förbålt jobbiga reklamen för den.
Magsårsvarning på den.

lördag, juli 28, 2007

Fredagsbio

Ok, så i torsdags kväll ringde dotter och ville hänga, så då fick hon det, jag ramlade ner framför datorn och kirrade två biljetter till Simpsons The Movie på fredagen och hoppades på att vädret skulle bli.. som det blev.
På fredagen ringdes det och dotter pojkvän ville hänga med henne, så då fick han min biljett och jag jagade en till, fick faktiskt platsen bredvid, måste ju ha koll även om älgstudsarn än så länge står i garderoben och väntar.
Filmen var helt ok, dock blir jag alltid lika besviken på filmer som är kortare än två timmar, och i det här fallet snackar ci enåenhalv, men men, ja, filmen ja, som sagt den var helt ok, kändes mer som ett extralångt avsnitt/dubbelavsnitt av serien, som Homer säger; -varför ska vi betala för nåt som vi kan se gratis hemma på teve? *sic
Men som sagt, ungen är såld på den gula familjen så vad gör man inte, och popcorn är ju alltid gott.

söndag, maj 27, 2007

Reality tv

Efter att ha ögnat genom artikeln om njursåpan så väntar jag bara på att The Running Man ska börja sändas 'på verkligt'.

tisdag, maj 15, 2007

Sjukt jobbigt

Det händer inte så mycket just nu.
Hjärnan verkar ha gått på pre mature semester.
Eller så är det det att jag både varit sjuk (stackars mig) samtidigt som jag har jobbat, och det hela helgen (se förra parantesen).
Men det finns en ljusning i det hela. Det är den 25.e. Har efter mycket om och men fått snäll människa att ta mitt kvällspass då så att jag kan gå på spelning och varför inte dricka en öl eller två.
Dessutom har jag bokat biobiljett till mig och dotter den 23.e, piratfilmen ni vet. Fast det vet inte dotter om, så hysch på er om det, tror att det kan vara en smutt överraskning och ett trevligt brake i vardagen, både för henne och mig.

Sedär, det bidde en liten ointressant text av det här ändå. Men då är Ni uppdaterade iaf.

måndag, mars 19, 2007

It's the Chuck

måndag, februari 19, 2007

Baby Creep

Nobody puts this baby in a corner.

tisdag, februari 13, 2007

Hitta'ren

Ang. Knyckighet?
Den Osynlige - 2002 med Tuva N och G Skarsgård, måste ju vara den.

Knyckighet?

Såg inte jag en svensk version av den här filmen (vars trailer går att se under texten jag skriver) på teve för inte så länge sen?
Verkar ju vara samma iaf.
Kommer inte ihåg vad den hette dock. Någon annan som vet nåt?

söndag, februari 11, 2007

23

Har chansen att bli bra? Förhoppningsvis slipper man gummiansiktet in absurdum iaf.

tisdag, december 05, 2006

Mediaräv aka lucka fem

Okej, jag erkänner, det är jag som tvingar frk Rosing att näcka.

eller inte. Skitsamma det är dags för nån sorts lucka fem.

fredag, december 01, 2006

300 aka lucka ett

Till att börja med får jag be om ursäkt för detta (ännusålänge) ogenomtänkta julkalenderförsök.

Som den uppmärksamme läsaren har noterat så har jag påbörjat en hobby, nämnligen bowling.
Inte en helt oäven sak att försöka sysselsätta sig med, dock är det lite smådyrt sådär, man bör ju vara åtminstånde en till, då blir det dessutom roligare.
300 är maxpoängen i en serie, kräver strike med varje klot.
300 är också vad man får om man adderar datumen från idag fram till julafton.

Galet va?

Okej, här är en lucka också: Lucka Ett

Som avslutning ber jag om ursäkt för detta (ännusålänge) ogenomtänkta julkalenderförsök.

torsdag, november 16, 2006

Kevin Ryan

eller Meg Bacon.

Bra lika är dom iaf.