tisdag, april 22, 2008

Inne tydligen

Var igår inne i citykärnan med Panzer.
Tanken var att inhandla en yttre garderob.
Dvs kläder och tillbehör som sitter utåt, för allmänheten att beskåda.
Men karlslok som jag är så kom jag knappt halvvägs i inköpslista, det bidde ett par skor och ett par bysser.
Efter ett ansträngande gående i affärer så styrde vi kosan mot Kungsträdgården där vi inhandle lite för magen att bearbeta, födan intogs sittandes i vårsolen bland prunkande träd och so(r)liga människor.
Därefter var det dags för frollen att leka pappa.
Väl vid möte med dotter såg hon nya skorna, vilket resulterade i följande:
dotra: Har du nya skor, snygga.
jag: Jepp *flashar loggan på sidan av skon*
dotra: Wow! E! (dotters kompis som också är där) Kolla! Kolla vad pappa har köpt! Chippondesskor!
jag: *flashar loggan bak på byxorna* Nya brallor också.
dotra: Åh! Wow! E! E! Kolla! Chippondesbyxor!
jag: Ja? Vad är det för märkvärdigt med det då?
dotra: *slår ut med armarna* Det är ju INNE!

Lite roligt att man kan glädja sitt barn med så lite.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha men gud så kul!

Anonym sa...

RESPEKT !!!!!