söndag, oktober 01, 2006

Big Red

Ligger på 50-väg, håller snudd på laglig hastighet, kanske kör i 53 eller nåt.
Framför mig ett litet koppel av bilar. Bakom mig är det tomt.
Ligger på 50-väg, håller snudd på laglig hastighet, kanske kör i 53 eller nåt.
Framför mig ett litet koppel av bilar.
I backspegeln ligger plötsligt nåt stort och rött och tydligen väldigt bråttom.
Snäll som jag är lättar jag nog på gasen lite så nålen sjunker till 50.
(reflexmässigt beteende)
Småningom brakar väl det röda om och blåser väl på närmare 70 och tutar.. *ruttnar*

SL- buss, ej i trafik, farbror blå, var är du då?








Sen (en minut senare kanske) körde jag förbi typen eftersom han han stod längst bak i rödljusvänstersvängskö.

2 kommentarer:

Anonym sa...

det är då jag blir ett monster i trafiken, tutar tillbaka och gör obscena gester.

Cliff Hanger sa...

Om man inte är i trafik får man göra som man vill det säger ju sig självt. ;-) "Ej i trafik" konstigt uttryck. Klart att man är i trafik (även om man inte är i linjetrafik).