tisdag, februari 12, 2008

Purple Rain

Jepp, nummer fyra i vinyleriet bidde också ett soundtrack, nämnligen Purple Rain, med lillkillen Prince. Den såg frollen på bio en födelsedag för ungefär hundra år sen. Totalsåld på musiken direkt, och den håller banne mig än. Att filmen sen även innehöll diverse ögonfägnad grande gjorde ju inte saken obraigare.
Då kör vi låtlistan här då:

  1. Let's Go Crazy
  2. Take Me With U
  3. The Beautiful Ones
  4. Computer Blue
  5. Darling Nikki
  6. When Doves Cry
  7. I Would Die 4 U
  8. Baby I'm A Star
  9. Purple Rain

2 kommentarer:

Anonym sa...

Här var det 80's-feeling! :)
Jag avskydde Prince när jag läste OKEJ för jag var ju hårdrockare. Allra mest avskydde jag bilden där han har stringkalsonger och står med benen korsade. Sedan glömde jagbort honom till Purple PAIN kom 1995. Hört något av den? Finns några bra där. Teddybears, Fireside mm. Men älskade man Prince förut lär man nog avsky dessa covers.

frollen sa...

Ah, jo, säkert, jag var dock aldrig något fan, men soundtracket är bra, så Teddybears Purple Rain-version lyssnar jag gärna på, resten har jag nog inte hört tyvärr. Medhåller om att han var lite väl på en del bilder, det hade jag faktiskt förträngt.