lördag, februari 02, 2008

Äntligen feb

Igår när jag vi var och handlade, min offspring och jag, så kunde jag inte hålla mig från att slänga ner ett dubbelpaket semlor i korgen också.
Nu har jag ju faktiskt gått och trängtat efter detta bakverk länge nog tänkte jag.
Trots att det varken var tisdag.
Dotro mi, som jag har försökt uppfostra enligt släktens alla konster och regler blevo smått förskräckt och ville promt att jag skulle lägga tillbaks dom, men jag gav mig inte.
Benhård.
Väl hemma och efter maten så frågade jag om hon ändå inte ville ha en semla, hon mumlade om fettisdagen men jag såg att även hon vacklade, så jag frågade lite mer, och till slut tog vi varsin.
Tyvärr var brödet degigt, men som tur var fick jag ingen grädde på näsan, därför kan jag nog faktiskt säga att jag egentligen inte har ätit nån semla ännu, för det är bara när nosen blir fläckad som man verkligen har.
Så nästa blir inte samma märke kan jag säga, tror det blir en konditorisemla då.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Alltså du bara måste bjuda hem dig själv till Ida och smaka hennes Semlor, dom e sååå goda!

Anonym sa...

hahah tänkte precis säga desamma som panki:)