söndag, januari 08, 2006

Väntkorv

Förr, kommer jag ihåg att man kunde få sig en korv medans man väntade på att hamburgaren skulle bli färdig i sibyllashoppen. Ibland gratis, ibland till ett förbålt lågt pris.

Men det var förr, jag har inte stött på det på senare tid, är det en utdöende konst, eller är den redan utrotad? Visst kan man ta sig en slang ändå, men nu kostar den ordinarie, illa det med tanke på priserna.
Jaja, när jag kokar korv hemma så är det snarare regel än undantag att jag tar mig en eller två råa kôrvar i bröd medans jag väntar på att den varma korven ska bli.... varm.
Hänger nog i sen skoltidens muntra dagar med utflykter i snöskog, medhavd matsäck, pucko/varm choklad och korv med bröd, som förvisso emellanåt skulle grillas över öppen eld, men kunde ju alltid provsmaka först.

Nu är jag hungrig.

1 kommentar:

Pellen sa...

Låter himla fint, men inte i tiden. Lite som mcdonalds smutskastade Super Size.

-Hej, kan jag få en jätteköttbomb tack.
-Det ska vi ordna. Vill du ha en liten köttbomb innan den riktiga, för att maxa upplevelsen?