lördag, december 03, 2005

Öppna lucka tre

På annandag jul för ett par tre fyra år sen åkte jag på en smäll.

Helt oprovocerat såklart.
Jag hade gått för att möta upp x.et när hon kom hem efter att ha tagit ett par glas vin med sina väninnor, klockan var nog inte mer än tio, men hon vill inte gärna gå själv när det är mörkt, vilket man ju kan förstå nuförtiden, och man är ju gentleman ut i fingerspetsarna.
Ett stenkast från porten kommer tre killar fram, en frågar efter cigg, och eftersom jag inte är den som är den fick han en.
I samma ögonblick svingar en snorskit en näve som träffar klockrent mitt i fejan på mig.

X.et blir (såklart) skärrad och skriker nåt i stil med 'Vad i helvete gjorde du så för?'
Svaret: 'För att han kände för det.'

Det retar mig nåt så fruktansvärt, speciellt som det inte var nåt mer, ingen som plockade mobil/plånbok eller nånting, bara en smäll. Tyvärr(?) fick jag inte jaga efter dom med blodet rinnande.
Efter det har jag lite svårt att ta mig fram bland folk (läs småligister som borde ligga hemma och nanna kudden och inte ränna på stan).
Det retar mig ännu mer, hjärtklappning kan jag vara utan. Förr, innan smällen, gick jag bland dom som en klippa, morsade och hade mig, men inte nu nej, nu är det omvägar.. det har blivit lite bättre med tiden men inte fullt ut.. jäjä.

Ett stenkast från porten, upplyst gata, folk hemma i lägenheter runt om, man börjar ju undra vars man kan hänga i lugn och ro.

Idag har Lydia namnsdag och vi ska
öppna lucka tre.

Inga kommentarer: