söndag, december 04, 2005

Öppna lucka fyra

Ett av mina första musikminnen är mig själv sittandes i mitt rum på golvet bredvid min lilla röd/vit resegrammofon (undrar vars den tog vägen?), far mins singel- och ep-samling hade jag utspritt över halva golvet. På tallriken snurrade Dizzy Gillespies 'Oo-Shoo-Be-Do-Be'.
Därefter vid sex-sjuåldern var mina stora musikidoler Kiss och Elvis. Jag tror att det var där min breda musiksmak föddes.
En massa obskyra 50-talsgarageband sprang över vägen och närde min rockådra.
Mycket annat lyssnade jag också på såklart, jag har svängt mina lurviga på discogolv härifrån till andra sidan pölen och tillbaks.
Blandband har jag i drivor från tiden jag satt vid radion och spelade in låtar på kassettband.
Lycka var när jag köpte mig min första 'stereoanläggning', en Mark med skivspelare, radio och dubbelkassett, äntligen fick man röja lite bland blandbanden och komprimera till mindre utrymmeskrävande, dessutom 'tjänades' en slant då jag fick band att spela in på en gång till.
På teven fick jag nya intryck, den första riktiga videon som har fastnat är nog Billy Idols 'Dancing With Myself', den låten håller än och är en klar favorit hos frollen. Många blandband även på den fronten finns.

Musikminnen, kan rabbla på i evigheter och inte få med hälften, men nu slutar jag.

Idag har Barbara namnsdag och vi ska
öppna lucka fyra.

Inga kommentarer: