onsdag, september 19, 2007

Kungligt

Jag har precis tillskaffat mig en gammal cykel av märket Monark, en sån två-växlad, trampväxel/kickdown, tänkte den kunde rulla mig till jobbet.

Det har stått punkad i många år och lite sådär i lacken, men det ska jag nog få ordning på.

Dock, och det är här du kommer in, kedjeskyddet som sitter på bankade jag för att få lite rätsida på, döm om min förvåning när jag kopplade att det var ett av märket Crescent, så kan man ju inte ha det, även om det är samma koncern på senare dar, så min undran är nu, har Du ett orginalskydd liggandes och skräpandes så säg till.






Fast nu blev jag osäker, kan det vara rätt plåt ändå? Ivilketfallsomhelst skulle den nog må bra av en hel/snyggare.

13 kommentarer:

Anonym sa...

Alltså, när jag var ung så kallades de här cyklarna för något speciellt. Kommer fan inte ihåg vad det var..

frollen sa...

Men heller ur, jag har också för mig, men minnet har flytt.

Anonym sa...

Hmm slängde jag inte en såndär?

frollen sa...

Haha, det gjorde du säkert. Inte. Eller bådeoch.

Anonym sa...

Det var inte bara rätt och slätt minicykel?

frollen sa...

Hahaha, visst var det så.

Anonym sa...

jag har slängt två stycken med hela kedjeskydd till råga på allt!

frollen sa...

Självklart.

Anonym sa...

men är en såndära cykel tillräckligt "rockig" till en frolle?

frollen sa...

Njovars, där finns ju navrenare och en BP-gubbe.. iaf.

Anonym sa...

ingen smatterlapp (eller vad det heter) på framhjulet?

Anonym sa...

eller en vimpel som visar att här kommen en annan?

vicken chefscykel!

yahooodi sa...

Minicykel, oj vilka minnen.
Åka på bakhjulet-hoj ju.
Var nu rädd om den Frolle!!!