måndag, februari 19, 2007

Blåvittslut

ÄNTLIGEN. kunde rubriken också ha varit men det känns lite uttjatat.
Jo, det som gäller nu är ett litet gnällinlägg.

Några månader sen så brann det tydligen till i kolan på mig.
Jag i nån sorts, jag vet inte, spariver kanske, eller så hade jag inga pengar, eller kanske fanns inget alternativ, eller möjligtvis var jag bara full (..as if..)
Hursomhaver så köpte jag tydligen konsums egna spagetti. Sämsta *piiip* *piiiip* jag ätit i pastaväg.
Går knappt att beskriva, men jag lyckas då rakt inte få till den. Helt *piiiip* kladdig och bläig varje gång.
Ge mig barillas eller kungsörnens, inga problem där.

Tänkte bara att ni skulle få veta, ja, om ögat börjar flacka nästa gång du ska köpa pasta: undvik.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, sådär kan det gå när man försöker spara pengar. Det värsta lågprisvarumärket av alla är Eldorado. Visserligen är deras konserver ok men mycket av det andra är helt enkelt äckligt.

frollen sa...

Kan tänka mig.

Bluemaple Tree sa...

Bra å veta, hur desperat jag än är... undvik BlåVitt å Eldorado!

frollen sa...

bt-> Jepp, konsumentupplysningsblogs r us

Anonym sa...

Euro Shopper
(ska tydligen skrivas så) var ett bra alternativ på sunkpastehimmlen.
men de har tydligen bytt leverantör/tillverkare.
men den är ätbar till skillnad från blåvitts som jag gissar är tillverkad av återvunna bildäck!
Men billigast och bäst är självklart att göra pastan själv.

Anonym sa...

blåvitts snabbmakaroner är ju överlägset bäst. man kan koka dem i en halvtimme utan att de kokar sönder. bra för sånna som mig, som är glömska...

frollen sa...

leo-> Ja, som sagt, hur man är kokar'om så blir det samma gegga och äckel...