söndag, januari 07, 2007

Bloggvärldsbloggenkät

Såhärdå, skyll er själva:

1. Hur länge har du bloggat?

sen april 2005

2. Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut, en månad innan du själv började blogga?
som nu

3. Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
förälskade mig i? Det är nog att överdriva, ingen aning om vilken som föll mig på läppen först, antagligen steffes.

4. Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
Inget fel på dom inte

5. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet, som läsare?
10 -30

6. Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex
teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?
90 -10 kanske

7. Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
Alla är som jag, jag är som du

8. Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.
Alla är som jag, jag är som du

9. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
Brys sig föga kan tänka

10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Jorå. Eller?

11. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Ja

12. Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
Skulle jag skriva det här så skulle jag ha bloggat det, så svaret det går ju bort.

13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Ibland har det hänt att det är det jag vill, för det mesta skiter jag detsamma (antagligen för att jag inte får nån ändå)

14. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Näää

15. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen? I sådana fall: Var de som du trodde att de skulle vara, eller blev du förvånad?

Nix

16. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?


17. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta?

Näru

18. Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
Tror väl inte det va?

19. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Nackdel? Nämn en fördel först.

20. Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då?
Ingen aning, men i safall har väl inte jag nån aning om det heller.

21. Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?

Inverkan på kultur.. nja, internetkulturellt kanske så på b svarar jag a.

22. Avslutningsvis 1: Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
Ingenting

23. Avslutningsvis 2: Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?
Trevliga/roliga/sorgliga bortspillda minutrar.

24. Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten
Hmm.. Kungen, Lasse, Lucius, Pellen och LBK. dårå baföatt
(don't hate me because I'm beautiful)

6 kommentarer:

Spanarn sa...

"19. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Nackdel? Nämn en fördel först."

hahaha..

men du ska ha smisk för att du inte nämnde mej i sista! varför vet jag inte riktigt.

Stefan sa...

man tackar för omnämnadet;)

sen tycker jag att du ska straffa spanarn eller funkar det att jag utmanar spanarn å dina vägnar?

;)

lbk sa...

Klart jag ska!

frollen sa...

span->f'låt då, se nästa mening:
stefan->Gör så, det borde funka
lbk-> Gôtt mos, antar jag

Anonym sa...

Du är störtskön :)

frollen sa...

Tackar.