onsdag, oktober 04, 2006

Kön, en fräckis, en snabbis

Jag kommer precis från affär'n.

Där lade jag upp på bandet ; plastpåse, mjölk, fryst lasagne, bröd, potatis, frukt och grönt.
I den ordningen och med streckkoder pekandes åt rätt håll.
Hälsar vänligt men bestämt på kassörskan, betalar med jämna pengar, tackar nej till kvittot.
Går för att packa i mina nyinköpta varor ... men då finns där inte plastpåsen!

Jag misstänker att boven i dramat var den äldre damen som stod före mig, HON måste ha tagit den, faktiskt, min syn på tanters "moral" har ändrats sen valincidenten.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Av många olika anledningar ska påsen läggas dit sist på bandet.

Har du lär dig något nu?

Anonym sa...

Av många olika anledningar ska påsen läggas dit sist på bandet.

Har du lärt dig något nu?

frollen sa...

Jag brukar i normala fall faktiskt slänga upp påsen i slutet, av nån anledning idag gjorde jag inte det, därför grämer det mig ännu mer.

Cliff Hanger sa...

Gamla tanter är lömska. Det är de som är mest benägna att fuska med att åka returresa på en lite för gammal busskupong.

frollen sa...

cliff-> Vänta medans jag försöker se förvånad ut..