fredag, augusti 11, 2006

Zilverzkor, ett musiktips

(återanvänd, med smärre justeringar, från min insomnade musikblog(g))

Idag tipsar jag om en artist som borde hamna i var mans hem inom kort.
Nämnligen Hr. Niclas Andersson.
Nu har jag terroriserat min omgivning med hanses två (hittills) utgåvor i runt fem månader,
(fullängdaren "Broarna Mot Lyktgubbens Land" från 2000 och förra årets (2005) EP "Låt Mig Falla") ,
så nu är det Er tur.
Nicke är även medbrottsling i den eminenta gruppen Västerbrokören där han är med och snickrar låtar och lirar. Han har gästat bl.a Anders F Rönnblom och förbandat åt "Skurkarna" (Sundström,Höglund,Renberg,Johansson,Winnerbäck mf.).
Just nu är han i färd med att spela in en ny skiva, "Osynligt Guld". Men i väntan på den så hoppas jag att du glider förbi, provlyssnar och beställer de befintliga.


Länk:
stjarnfallrecords.com myspace.com/niclasandersson , för beställning och provlyssning.

3 kommentarer:

Stefan sa...

anders f rönnblom gjorde mitt bands första singelomslag...hur långt ifrån Lassie kan man komma liksom?

frollen sa...

Haha, det är ju strålande.

lbk sa...

Jo, men du har nog rätt faktiskt. Känns riktigt vasst. *provlyssnar*