onsdag, juni 14, 2006

Frollen funderar, 1

Mikrovågsugnsmat.
För x antal år sedan var det standard att man skulle "pricka" överdragsplasten innan 'tilllagning'.
Sen smög det sig in 'skär en skåra i mitten' och lite senare 'dra av plasten'.
Numer har jag inte sett 'pricka'metoden på bra länge, men däremot så vet man aldrig riktigt hur di tänker att jag borde göra utan att läsa om det är 'skär' eller 'dra'.
Som standard då jag gör m.mat kör jag 'snitt'metoden, meningen är ju att det ska gå undan och då har man ju inte tid att läsa på förpackningen som en fåne.
Frågor man kan ställa sig: vad gör det för skilllnad? spelar det verkligen någon roll?

Hur gör du?

4 kommentarer:

Emanuel sa...

Hjäälp, har de gått över till "ta av" från snittet? Det visste jag inte. Jag kör snittet jämt!

Mops sa...

Jag drar av litegrann vid hörnen, känns sådär halvbusigt eftersom det aldig stått på något paket alls.

Me sa...

Jag gör ingenting. När paketet sväller upp sig och till slut smäller, så ser jag det som en signal för att det är klart. Blir dock mycket invändig städning.

Pellen sa...

Jag hugger också, med största förskäraren. Nih! Nih! Nih!