söndag, april 23, 2006

Sol, vind och väntan

För någon månad sen fick jag i lådan en lapp om jag hade möjlighet att få sommardäckspåhänget gratis nu i helgen mellan nio och halv tre på den lokala peugeoverksta'n. Normalt sett så brukar jag hänga på mina däck själv, dessutom hjälper jag även X men sina omhäng, men eftersom jag ändå "slapp" X i år (hon skulle ha nya så då fick den däckgubben även hänga på dom) så tänkte jag att 'hey, varför inte'. Så glad i hågen lassade jag i däcken och styrde kosan. Tjugo över nio visade klockan då jag fick registrera mig och lämna nycklar. "Enochenhalv timme är nog väntetiden nu" sade damen i receptionen. Ok tänkte jag tog en kopp kaffe och gick ut i solen och satte mig, tittade på folk och rökte.

Klockan blev elva och jag satt där jag satt i solen.
Halv tolv tog di inte emot mer bilar, då var det fullt.
Fem i ett kördes min bil in, jag in efter och påpekade ett litet knas i samband med svngning (som jag hoppas han fixade i samma veva, han sa han hade förbättrat iaf)
Tjugo över ett kom jag iväg.

Det var ena långa nittio minuter.

Men Patrik Arve hann jag kändisspotta dock, skönt ledigt klädd i småglittrande blånyansig plysch(?)outfit (Arve alltså, inte jag).

Kontentan: hädanefter gör jag mina byten själv igen, det var ingen hit med väntan trots vädret som var riktigt bra.

Inga kommentarer: